Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

HiJaU KuNinG akan tetap mempunyai DIE HaRd Fan sampai bila2..

Thursday, April 15, 2010

maybe aku la kot salah sorang dari depa tu..hahahhaha..post yg agak lambat..dah lepas musim baru gatai nak mnulis..tapi xpa...Final kali ni mmg agak best sbb inilah perlawanan akhir yang paling aman dan harmoni yang aku pernah saksikan di pentas Final kejohanan bolasepak Liga Malaysia. Penyokong Kedah dan N9 bersama-sama bergembira, menari, bersorak, duduk makan semeja, bergambar bersama-sama dan ada jgak yg share bilik ayaq skali..dasyat dakk??tringat aku pada sorang brader ni pada masa tu aku dok tgah que nak ke toilet..

"ramai nyo penyokong kodah ni, mano2 eden jalan pon nampak geng kodah joo..sampai nak masuk toilet pon nampak geng kodah lagi..jang dah berator lamo ko??bagi eden dulu yaakk..eden da tok tahan da ni..mintak maaf yo jang..(lebey kurang macam tu la kot slanga depa)"..hahahhahhaa..seyes aku syok dgaq slanga depa..macam sempoi jaa..

semoga Penyokong negeri lain yg kuat semangat kenegerian itu berubahlah.. jadikanlah penyokong Kedah dan N9 ini sebagai roll model.. tabik spring aku pada ampa..mmg perjalanan aku beratus2 kilometer agak berbaloi..cuma balek ja laa agak hampa sket sbb kalah..tapi still puas hati dgan performance Kedah, harap di Liga yg laen2 pon maen macam tu jgak noo..



road to bukit Jalil agak mencabar la jgak dgan hujan lebat sepanjang perjalanan dari AS ke Bangi (kena pi hantaq barang rumah dan sambey2 tu leh jadikan port nak rehat and mandi2), pehtu terjumpak sekujur badan kaku terbaring di bahu jalan tepi highway berdekatan dgan exit changkat Jering..berderau darah la jgak nengok si polan tu jatuh moto sorang2 dalam gelap dan xdak sapa pon perasan dia..mula2 aku ingat aku kena ngusik ka apa kaa..mana x nya..keliling tu smua nya ladang2 sawit, tapi last2, disebabkan masih lagi bersifat manusia, aku pon talipon S.O.S. Plus utk mintak bantuan dari depa..nak patah balek pi lokasi kejadian mmg dak dah laa..jaoh lagi kot nak drive..tapi apa yg syok nya sepanjang perjalanan ke sana leh kata kan tiap2 lokasi RnR aku berenti, kes mata xtahan daulat punya pasai..mana nak tahan nya..pukui 11.30pm baru bertolak..aduihh..tapi di setiap lokasi RnR, mesti aku akan jmpa geng2 konvoi hijau kuning..belambak2 plak tu..salute laa pada fan kedah..semangat anda mmg terbaek..

sesampai ja di bangi kira2 terbit matahari di wilayah selangor..(org di selangor taw la noo)..keadaan masih hujan dan aku smakin pentong + pening + lapaq + belengaih + mengantok..huhhuhhu..lena punya lena sedaq dah dkat pukui 2ptg..apa lagi truih shot pi bkit jalil laa dah tiket pon xbeli lagi..sampai ja bukit jalil truih aku kena cas 5hengget kes nak parking..mangaii...mmg kena cas ka parking sbelom ni...mahai plak tu..dah la mahai, brader tu pon belagak bukan maen, aku tnya leh dia buat derk jaa..kasi respek la sket brader, sopan santun budaya kita..tapi xpa laa..tgok bola punya pasai..hahahha..



selesai ja beli ticket aku and gerombolan pon pusing and jalan2 di sekitar stdium nasional..rata2 manusia di situ dan pada masa itu leh kata kan penyokong kenari..mana xramai nya, geng2 N9 nak mai lambat2 pon xpa sbb depa dok dekat jaa..padan laaa..tapi apa yg syok nya macam aku habaq mula2 tadi laa..fan kedah dan N9 mmg sporting habes..siap leh main gendang sama2, menari sama2 and macam2lagi laa..sempoi habes..ada hat sambut besday pon ada..mmg cool laa geng2 HKC Ladies..apa yg membuatkan ia lagi sempoi,nama ja dok di Stadium Nasional Bukit Jalil..tapi jmpa kawan sekampung berjebah2..keadaan dah macam time malam raya aidilfitri kat Aloq staq la pulakk..paling x sangka nak jmpa dgan Din (member sekatil time dok politek dlu ni)..dah macam abg long dah kot..aku ni..still kecik xbesaq2..huhuhhhu..






menjelang ja perlawanan, macam besa laa, anak tekak ni di palu sekuat2nya..mau dakk, dah dok pon dkat dgan geng2 gendang..mmg terasa happening dia laen macam sket..fuiyyooo..mmg gamat habes..tambah2 time gawang N9 kena ceroboh dgn puak2 kedah..budak2 dok dpan aku dah terlompat2 seropa apa lagikk..aku nak join pon dok pikiaq umoq dah suku abad dah kot..macam x seshuaaaiii jaaa..huhuhhu...sampai la ke round penalty dok bersorak..tapi last2 xdak rezeki buat team kedah selepas kalah penalty 5-4 ..alaahhh, sebijik gol ja kot..so puak2 jang toksah nak syok lebih2 naaa..team kedah pon sama kuat jaa dgan team N9..




so pulang la aku ke bumi kedah pada malam tu jgak selepas selesai dari sangkut jem, mandi di RnR, dan makan..agak lewat jgak kot...pukui 2pagi dok ada di Damansara lagi kot..huhhuhu..mujoq laa jmpak mat ayam dan muraheng di time dok syok2 tgok bola tu..ada la jgak geng nak balek sama2..kalo nak harap aku drive sorang2..jawab dia dakk laa..

kiranya rumusan akhir post aku kali ni. KEDAH MMG BEST..



WE STAND, WE SHOUT AND WE PROUD 


 

0 comments:

Post a Comment