There was an error in this gadget

Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

HARIIAAAA!!

Sunday, January 8, 2012

masyaAllah... punya laa berdebu, sawang segala bagai dok ada dalam blog aku nehh.. ntah apa kenatang Jin dok dalam ni, aku pon tatau.. hahahhaaa.. sat nak cuci rumah bagi clear dlu noo..


ehhhh..eksen lebih nampak..blog still blog..cuma yg beza.. aku, masa dan kerja.. huuu..




dok post panjang2 bukan ada sapa nak baca pon..tapi syok gak layan blog..cuma xcited tu dah kurang..tu tanda umoq makin tua..hu..dah2 sambung buat kerja..satgi menteri belia xdan approve baru ada akai..huu..moga2 murah rezeki kali ni noo..xmo dahh buat kerja dgn yayasan tok det..bg aku bankrap jaa..apa2 pun bersyukur laa masih dpt makan nasik lg..jgn makan ubi kayu sudah..


orait..continued next time.. jgn setahun lagi dah laa noo... hahahhaaa...

Infinity

Friday, July 23, 2010



tengok cuff links nie tiba2 jaa dapat idea..mahai kot chekk..mai Negara China taw..Golden 901 kot..

cantek sket..bukan infinity down line naaa..xmaen laa cekau duet dgan cara tu..lagipon bukan kekal pon..harap nama jaa infinity..nama xsrupa bikin..laen laa pioneer depa..yg tu aku kagumm..agak2 nya brapa bijik dah concept car yg dia beli..huhhuhu...


Infinity


Here's my key..philosophy...a freak like me..Just need Infinity,

RELAX..

take your time to trust in me,
and you will find infinity.....


p/s : sapa yg paham tu, paham la kot nooo....yg xpaham pon, buat2 laa paham...

Kulat, Kulapok dan Blur..

gila hapak blog niehh..lama sgguh xupdate..huhhuhu..

sbbnya daku sangat busy..xsengaja okay..

Ayat-ayat Kun Faya Kun

Thursday, May 20, 2010

syukur alhamdulillah, aku masih lagi dapat bernafas dan di beri peluang skali lagi utk berada di bumi tuhan ini..Alhamdulillah..Alhamdulillah....

hari ni aku berpluang utk skali lagi membaca surah Yassin di malam jumaat yg bakal hujan di Aloq staq nie..tiba2 tringat masa zaman pengajian aku di pondok dlu, kami cukop2 seronok bila hujan pada malam jumaat..masa tu pakat2 laaa dok pi tadah talam yg kami dok buat pinggan nak makan dgan harapan lagi besaq bekas, lagi ayaq kami dapat.. ye laa mana daknya, air hujan malam jumaat yg di katakan sangat mujarab utk merawat sbarang penyakit terutama penyakit hati..Masyaallah..Agung nya kebesaran-Mu..

utk entry kali ni aku nak share sket ilmu berkaitan rutin yg di amalkan pada malam jumaat iaitu membaca surah Yassin..dan di dalam surah Yassin terkandung satu ayat ; Kun Faya Kun ; iaitu "Jadilah", maka jadilah dia.."

daripada beberapa ayat tu, adakah ampa pernah terfikir bahawa ayat itu adalah peringatan daripada Allah swt kepada hamba-Nya?? dan adakah kita sbagai hamba-Nya "noticed" dengan "warning" yg disampaikan-Nya???

[Al Baqarah:117]
Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah!" Lalu jadilah ia."

[An Nahl:40]
Sesungguhnya perkataan Kami terhadap sesuatu apabila Kami menghendakinya, Kami hanya mengatakan kepadanya: "kun (jadilah)", maka jadilah ia".

[Yaasiin:82]
Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: "Jadilah!" maka terjadilah ia".

[Al An'aam:73]
Dan Dialah yang menciptakan langit dan bumi dengan benar. Dan benarlah perkataan-Nya di waktu Dia mengatakan: "Jadilah, lalu terjadilah", dan di tangan-Nyalah segala kekuasaan di waktu sangkakala ditiup. Dia mengetahui yang ghaib dan yang nampak. Dan Dialah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui

[Al Mu'min:68]
Dia-lah yang menghidupkan dan mematikan, maka apabila Dia menetapkan sesuatu urusan, Dia hanya bekata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia".

[Maryam:35]
Tidak layak bagi Allah mempunyai anak, Maha Suci Dia. Apabila Dia telah menetapkan sesuatu, maka Dia hanya berkata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia".

[Ali 'Imran:47]
Maryam berkata: "Ya Tuhanku, betapa mungkin aku mempunyai anak, padahal aku belum pernah disentuh oleh seorang laki-lakipun." Allah berfirman (dengan perantaraan Jibril): "Demikianlah Allah menciptakan apa yang dikehendaki-Nya. Apabila Allah berkehendak menetapkan sesuatu, maka Allah hanya cukup berkata kepadanya: "Jadilah", lalu jadilah dia.

[Ali 'Imran:59]
Sesungguhnya misal (penciptaan) Isa di sisi AllAh, adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Adam dari tanah, kemudian Allah berfirman kepadanya: "Jadilah", maka jadilah dia. 


mungkin dengan entry kali ni dpt menjadi peringatan buat kawan2 dan diri aku sendiri..sesungguhnya yg baik itu datang dari Allah swt dan yg tidak baek itu datang dari kelemahan diri kita sendiri..tepuk dada, tanya Iman..


sekadar renungan dan pandangan tentang politik semasa..

Monday, May 17, 2010



Bila UMNO kalah dalam pilihanraya, maka depa pun berkokok dan menyalak supaya org Melayu bersatu. Bagi depa bersatu tu hanya bleh dibuat dgn satu cara saja, iaitu sokong dan pangkah UMNO, kalu tak sokong UMNO makna kata org Melayu tak bersatu dan berpecah belah. Bila org Melayu berpecah belah mengikut tafssiran depa, maka masa depan org Melayu akan jadi malap-semalapnya.. Apa punya tafsiran daa..

Tapi bila UMNO menang, dan ramai daripada Melayu yg dok ada dalam UMNO tu bua
t macam-macam kesalahan hingga bleh merugikan masa Melayu, puak-puak ni diam tak bunyi apa pun. Senyap tak kata apa.. 

Jom pakat2 pikiaq sorang sikit..bukan nak tuduh sapa2..

 
Sapa yg menumbangkan Bank Bumiputra, kalu tak depa yg dok ada dalam UMNO? Sapa yg jadikan bahasa Melayu melukut kalau tak UMNO sendiri? Sapa yang jadikan Islam, agama yg dianuti oleh org Melayu sebagai satu agama tempek saja kalau tak UMNO? Sapa yg menyebabkan masalah sosial di kalangan remaja Melayu koi meruncing dan parah kalau tak UMNO?Sapa yg mendatangkan budaya hedonisitik yg menjadikan ramai org Melayu lebih berfoya-foya? Sapa yg mendatangkan budaya makan percentage dan cedok untung atas angin dalam projek pembangunan sehingga menyebabkan sebahagian orang melayu yg ada kabel UMNO kaya dan bertambah bonchet, tapi yg dok berusaha cara benar dan telus merempat? Sapa yg menyebabkan rasuah koi menjadi jadi di negara ni kalau tak UMNO? Sapa yg menggunakan akta pengambilan tanah dan membeli tanah orang Melayu dengan harga jauh lebih murah daripada sekeping karipap bagi sekaki persegi tanah dan menjual tanah tersebut pada bangsa lain dengan harga beratus kali lebih tinggi kalau tak UMNO?

Bagi depa yg dari kelompok kumpulan yg ber-ideology kan  ni, kesemua ni boleh dimaafkan sebab mereka Melayu dan mereka menang pilihan raya. Sebab tulah macam mana besaq skali pun kesalahan yg dilakukan, selagi taat kepada UMNO dan pemimpin UMNO, maka atas nama Melayu, mereka sedia diampunkan..


adakah melayu mudah lupa???ataupun buat-buat lupa??

dan tahniah kepada DAP atas kemenangan di PRK Parlimen P.212 Sibu