Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

Adakah ini cara atau idea menjadi jutawan di Malaysia???

Monday, March 15, 2010


baru2 ni aku hadirkan diri ke satu tapak ekspo berhampiran dengan kawasan aku duduk ni laa...so sinonim dengan ekspo ialah jual-jualan secara langsung..kebanyakkannya ekspo @ karnival macam tu, xkira laa samada Karnival Jom Heboh atau laen2 karnival..pasti aktiviti jual beli tetap akan ada..

aku pon rasa tertarik laa dengan ekspo utk pi jenguk kot2 ada menda yg syok boleh beli...usyar punya usyar...survey punya survey...aku tengok kebanyakkan org menjual barang ataupon produk yg lebih kepada kesihatan..macam2 barang kesihatan aku nengok di ekspo tu..sampaikan dari kopiah, tudung, baju. minuman, minyak wangi, dan laen2 lagi..alatan mengurut dan tablet2 atau pon herba ni toksah cakap laa..memang dah wajib punya..ampa percaya dak sampaikan henpon yg kita guna utk call pon leh buat kita jadi sehat..pelik ka dakk??sehat pabenda nya..buat saket poket nak bayaq bill ataupon prepaid ada laa..

pasai "Henpon Kesihatan" ni meh aku buat re-view sket..katanya gelombang dalam henpon tu bahaya utk otak dan jugak kadar degupan jantung manusia..huhhh..betoi kaa??rasanya ada logik dan relevannya jgak..sbb aku penah terbaca dalam Wikipedia berkaitan dengan gelombang radiasi dari henpon ni sangat berbahaya..iskkk..dari 4.3billion org dalam dunia ni, xpenah dengaq pon laa separuh walhal suku dari angka tu mati sbb "keracunan" henpon..huhhuhhu..okay2, berbalik cerita kepada "Henpon Kesihatan" tadi..katanya lagi ada satu jenis transmitter yg di ciptakan khas utk hapuskan hampir 90% gelombang xsehat tu..dan melalui satu alat tambahan lagi dapat mengeluarkan cas2 ion yg sehat..ya kaa???iskk..bila dengaq menda2 legu ni, tetiba jaa rasa menyesal xscore fizik A1 zaman muda2 dlu..huhuhhuhhu..so bila aku di promote dgan benda2 yg macam nie, truih timbul 2984.54juta soklan dalam kepala otak..salah satu soklan dia; dah kalo benda nie elok, sempoi dan berguna kepada masyarakat sejagat, pasepa dia tak masuk MHI??pasepa dia mai promote di ekspo yg rata2nya org kampung yg kerjayanya petani??hampa ada musykil dakk??dah laa barang dia jual pon dekat cecah angka 'rat' la jgak..ntah2 transmitter tu dia convert jadi alat utk nak spy org kot..huhhuhhu..
aku pon jalan la lagi..kali nie aku jumpak "roti benggali Organik"...apa yg organik aku pon tatau sbb aku xpi pon dekat meja dia..nama tajuk roti pon dah nonsense..bajet roti utk kesihatan laa..hahahahhahaa...

kiranya purata barang2 jualan di situ adalah barang dan product kesihatan..yg aku jadi pelik nyaa..pasepa modai sehat di gunakan utk buat membuat product??? kalo guna product yg betoi buleh bagi sehat xpa la jugak..aku amek contoh laaa ubat resdung yg dok jual di mana2 saja xkira tapak ekspo, uptown ataupon pasar malam..ubat resdung yg style sapu2 tu aku xleh nak komen apa2 laa..ni yg style buat perasap di muka tu..dah la nak perasap tu agak pedih la jugakk..bila dah settle rutin perasap tu depa akan bagi cermin suro kita tgk muka..masa tu di muka kita akan ada debu2 kaler putih kekononnya tu laa kuman resdung..kalo ampa tgok sendiri debu tu, mesti akan terkezut beruk punya laa..punya la banyak..dah macam pakai bedak cina opera la pulakk..aku tau la sbb aku dah penah buat!!! tapi logik ka kuman sebanyak2 macam tu boleh duduk dalam muka kita..kalo macam tu la punya banyak, mungkin xsampai 5jam habeh muka di makan oleh kuman kot..rasa nya istilah kuman pon susah nak tgok dgan mata kasar..ni kan plak dapat tgok macam tu jaa..pelik dakkk?? bodow sgguh aku pada masa tu bila pikiaq2 balek..huhuhuhu..

persoalan nya, pasepa kebanyakkan penjual boleh memperdaya org kita dgan barang2an kesihatan??dan adakah ini sbagai punca depa nak kaut untung KAW2 punya??haduiihh laa..seolah2 dah jadi macam sinonim dengan kita...asalkan sehat jaa, nak kena beli...ni kaa trend nak jadi kaya cepat??

0 comments:

Post a Comment