Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

Siapa Kaya dan Siapa PAPA ketika hujan??

Tuesday, November 17, 2009






Astro : Making Your Life Richer,Siapakah 'Your'dimaksudkan?

Memang benar dan sahih akan motto dan visi astro,apabila mula ribut perlahan lahan lama lama makin kuat dan ribut,setitis dua menjadi setempayan dua air hujan maka semua tempat yang punyai astro akan berdukacita dan kerugian beringgit-ringgit tambahan ketika musim tengkujuh kecuali alamat ini yang bersukacita berjuta ringgit tambahan ketika musim tengkujuh ..

MEASAT Broadcast Network Systems Sdn Bhd
All Asia Broadcast Centre,
Technology Park Malaysia,
Lebuhraya Puchong-Sg. Besi, Bukit Jalil,
57000, Kuala Lumpur,
Malaysia.


Tidak perlu naik taraf dan kekalkan formula 'tiada siaran ketika hujan-kena bayaran walau tidak ada siaran' kepada pelanggan.Tiada yang kena ketuk kepala,tiada yang kena merah padam biji mata-cuma perlu pastikan kerajaan benarkan mereka teruskan dasar monopoli ini.

Making Your Life Richer = Buatkan Astro Kaya Raya!dengan perkhidmatan berkarat!inilah satu contoh terbaik jika pelajar pelajar sejarah dan ekonomi mahu menjadikan bahan rujukan untuk tajuk kesan Monopoli & Undang Undang Ekonomi Kapitalis.

Your = itu merujuk kepada Astro dan Klan,bukan kamu(pelanggan setia/tidak setia).

dalam facebook ada satu 'page' dinamakan astro suck, jika anda bagaikan dirasa dianiayai boleh sama sama ramaikan'tekan' agar mereka terus 'terasa' akan kuasa sebenar 'pelanggan',samada mereka yang memegang nilai ringgit atau anda semua.

0 comments:

Post a Comment