Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

Al-kesah berkaitan dengan kaum Adam...

Saturday, November 21, 2009




sat2..kena gelak dlu..hahahhahahhaaaa...seyes aku cakap pix ni menggambarkan seorang mat Bunga..hahhahhahahhaa... xley blah siot....tapi apa cerita dan pandangan lelaki terhadap 'bunga'???

aku xtaw apa yg dinyatakan oleh aku ni betol dari zahiriahnya ataupun hanya lah pandangan dari buah fikiran aku sendiri..tapi pendapat yg aku keluarkan ni berdasarkan dari pengalaman lalu dan serba sedikit dari kesah2 cinta kawan-kawan,walaupon kebanyakan kawan2 aku nie kelihatan xserius dan xdok langsung menunjuk kan komitmen dalam bercinta,tapi secara jujurnya boleh aku kata kan,depa neh berpandangan jauh dengan pasangan masing2....walaupon penoh ego dan cukup payah nak show-off,tapi nak buat mcm mana,masing2 ada perut maaa...

aku rasa penganti nama yg seswai dalam kesah nie mungkin 'saya' la kot,nampak lembut skit dari penggunaan 'aku'..hehhee...

  • Bila awak cakap dengan lembut, saya tak mampu mengelak dari memberikan perhatian untuk awak.
  • Tolonglah jangan tanya saya bagaimana rupa awak, kecuali bila awak benar-benar akan percaya dan bersedia dengan jawapan saya nanti kerana bagi saya rupa paras bukan nya pengukur kebahagiaan seseorang.  Dan ingat lah ia cuma lah bonus dan anugerah dari Tuhan yg Maha Pencipta..
  • Kalau saya cakap awak ni cantik, awak sendiri tak akan percaya yang awak ni cantik, awak takkan percaya bila saya cakap perkara yang sama, tak kiralah berapa banyak pun saya katakan, tetapi saya xpenah kesah kerana bagi saya tindakan awak macam tu untuk mengambil perhatian dari saya..
  • Bila awak rasa suka dan bahagia bersama saya, saya akan rasa lebih banyak lagi ingin membahagiakan awak..
  • Kalau saya rasa tidak dapat membuatkan awak suka dan bahagia, saya rasa seolah-olah bukan lelaki sebenar dan sejati.
  • Kalau ada org ketiga, siang malam saya akan memikir pasal itu walaupon awak nampak saya dari segi zahirnya 'passive' dan hanya berdiam diri, tetapi sebenarnya tidak..berdiam bukan bermakna saya pengecut, cuma ingin menilai cinta awak terhadap saya..
  • Saya takut sekiranya saya membenarkan perempuan laen berada di dalam hati saya, kemungkinan dia akan mengambil kesempatan kerana saya takut pada fitnah..
  • Mungkin awak lebih arif tentang fesyen, tetapi saya sangat berharap awak berpakaian untuk mengambil hati saya, bukan untuk menunjuk2 kepada wanita lain.
  • Kalau saya bercakap tentang sesuatu yg berkaitan dengan hobi saya, contohnya memancing, dan awak tiba2 kelihatan macam “boring” jaa, kan elok kalau awak cuba ingat pada setiap masa awak bercakap, saya sentiasa mendengar dan beri perhatian tentang perkara yang penting pada awak..
  • Kadangkala awak perlu katakan “tidak” kepada saya. Bukanlah selalu, tetapi ini akan mengingatkan kepada saya bahawa awak ni seorang yang “mahal dan berharga”. kerana saya hanyalah manusia biasa yg tidak pernah terlepas dari kesilapan..

Sama2 lah kita menilai dan menghargai anugerah Tuhan yg di labelkan oleh org ramai sbgai 'perasaan hati'...  Wallahualam..


Ya Allah, gantikanlah penderitaan ini dengan kesenangan,
balasan kesedihan sebagai hal yang menggembirakan,
dan hilangkanlah perasaan takut ini kepada ketenteraman.

Ya Allah,sejukkanlah gelora api jiwa yang tak dapat pejam,
berikanlah rasa damai bagi jiwa-jiwa yang resah ini suatu kedamaian,
dan berikanlah dengan kemenangan yang nyata.

Ya Allah, hindarilah aku dari segala gundah gulana..
AMIN

0 comments:

Post a Comment