Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

Komplikasi Dalam Komunikasi Jadi Konfrontasi

Monday, November 23, 2009




hehhehee..tajuk post nie cedok dari lirik lagu Kau yg Punya-Malique..

Ceritanya macam nie..
Sms yang masuk dalam inbox aku ketika aku sedang dok tunggu bungkuih roti canai 6 keping yang aku beli untuk aku makan kat rumah malam tadi..

Hotlink Rewards! RM5 akan dimasukkan ke akaun anda selewatnya 29Nov, ditebus secara auto dari 500Hotlink Pts anda. Tak minat, sms NO ke 2222 sblm 23Nov

Ampa bleh kesan dak pejadah yang tak kena dengan sms tu?? kepada sesiapa yang dapat detect sesuatu yang tak kena dalam sms berkenaan; baguslah BAHASA MELAYU ampa masih mantap dan tak dinodai.

Wokehh.. mai aku nak habaq pasepa aku rasa macam mau sekeh-sekeh ja kepala Ananda Krishnan. Okeh. Keyword di sini ialah REWARDS. dan perhatikan ayat berikut seperti yang tertera dalam sms yang aku terima…

RM5 akan dimasukkan ke akaun anda selewatnya 29Nov, ditebus secara auto dari 500Hotlink Pts anda.

Keyword di sini ialah REWARDS dari HOTLINK; smua org tahu yg maksud REWARDS jika dimelayukan menjadi GANJARAN; cuba ampa baca ayat yang aku boldkan tu dan kemudian berdasarkan keyword REWARDS itu tadi; cuba ampa cari logik dimanakah unsur REWARDS yang dimaksudkan?
ianya lebih kurang sama situasinya seperti kawan ampa tetiba huloq kat ampa sebungkuih nasi lemak sambey dok berkata

” yo wassap bhai, nah nasik lemak gua bagi lu sebagai hadiah perkenalan kita. gua belik guna duit lu yang gua ambik dalam dompet lu masa lu tengah berak malam tadi”

Jadi dimanakah unsur hadiah perkenalan itu bagi pihak kawan tu jika nasik lemak tu ampa beli guna duit kawan tu yang ampa ambik masa dia tengah berak dan bukan duit poket ampa sendiri.

Sama seperti Hotlinks REWARDS itu tadi; apa kejadah maknanya REWARDS jika RM5 tu di tebus dari Hotlink Pts aku. Walaupun dah sebakui aku dok maki Ananda Krishnan sebab dok cuba memperbodohkan pengguna Hotlink macam aku, tapi aku tak send pun NO untuk menolak sebab aku tau Hotlink pts aku masih lagi dok bertimbun… kehkehkeh.. tak luak sangat la beb...

Cuma point aku disini ialah, aku harap pemilik telco semua janganlah pikir pelanggan ampa semua bodoh bingai sangat. Kalau nak bagi REWARDS tu bagi lah betui2 contohnya gunalah ayat macam ni….
 

Hotlink Rewards! RM500 akan dimasukkan ke akaun anda selewatnya 29Nov, ditebus secara auto dari akaun simpanan maybank Ananda Krishnan. Tak minat, sms NO ke 2222 sblm 23Nov.

kan syok..btoi dakk??



0 comments:

Post a Comment