Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

sedih edition..campoq; PANGKAH rapat punyaaa!!!

Tuesday, March 2, 2010

mana xnya, habes smua kawan2 pakat pindah and merantau (especially dian)..tggai laa aku sorang2 di bumi kedah nie..uwaaaaa...kena belajaq berkawan ngan org2 tua plak laaa pasni..huhhu..be stronger and patient dude..harap2 masa utk aku akan tiba nanti..hehehhe..

PLUS....

lately aku rajin dok follow-up dgan satu 'pertubuhan' nie yg mmg teramat jelas ada 'related' lama ngan aku sendiri..YA ALLAH, secara tiba2 honestly aku rasa sangat kecik dan rendah diri..dunno kenapa aku mesti rasa macam tu..(maybe certain people dalam idop aku tahu laa pasal nie)..ntah laaa..rasa guilty and rasa lupa daratan pon ada jgak..bukan niat aku nak tggalkan macam tu jaa..tapi aku sendiri ada alasan yg teramat kukuh utk buat macam tu..apa2 pun aku sentiasa berdoa pada tuhan agar sentiasa dirahmati-Nya atas setiap segala perilaku aku..

okay..selesai bab sedih2 nie..end of that..

nak sambung lagi..

crita yg nie xtaw nak categorize kan sama ada sedih atau pon marah atau xpueh ati..maybe lebeih pada xpueh ati kot..hahahhhahaa..

okay2..first for all, nama aku Mohd Naim Bin Ahmat Suhaimi..terang kan nama tu..so secara xlangsung nya ataupun secara am nya aku nie anak lelaki kepada Ahmat Suhaimi..sbb terang2 kot nama aku ber 'BIN' kan pada nama BAPAK aku sendiri..okay..dalam kes nie aku ada terdengar ura2 dari family dan kaum kerabat aku sendiri crita berkenaan pilih kasih la apa lancau la kann..terutama dari kalangan sepupu sepapat sendiri..mmg aku nie jarang sangat2 nak ada masalah dgan sapa2 @ manusia2 di sekitar aku..lebih2 lagi dia tu ada hubungan darah plakkk..lagi la susah..sedangkan ada datang ketuk kpala aku pon leh diam jaa ( ya kaaa???anggap sbagai perumpaan jaa ekk)..tapi kes nie aku mmg trus terang agak xpuas ati..sorry ekkk..wa ada periuk nasik jgak nak jaga beb..ada perut jugak macam lue orang..sama jaaa kita, cuma pandai2 laa kann..nie sampai dah over dose..rasa macam melampau pon yea jgak..sendiri pikir laa..

okay, mmg aku admit dan aku akui 100% smua perkara yg menyebabkan kejadian berulang macam nie mai dari ke'sanggupan' parents aku sendiri..tapi di sebalik ke'sanggupan' depa tu ada crita di sebalik tabir kot..aku nak tnya ampa laa (kot ada sapa2 terbaca, please comment), aku amek isu ini sbagai contoh, secara relevan nya, ada dak org atau pon manusia yg normal dan sihat akan saja masuk satu pelaburan MLM secara tiba2 tanpa pujukan, promosi atau kempen dari org2 tertentu...mestilah amat mustahil bukan..sbb nya, apa kes tiba2 nak masuk, org ting-tong pon rasanya xbuat macam tu..btoi dakk??? paling koman pon rasanya nak jugak tau kan pasai benefit, dan paedah2 len..xpa la jgak ada paedah..tapi kes aku nie, rasanya pajadah pon xdak..paedah utk depa ada laaa,,bukan takat tu jaa..siap mintak2 lagi tu yg xtahan..

apa alasannya, "err..kami nie anak nakan special pak ampa..."..parasit sgguh...weiiii...aku nak paw duet beda topup pon jenuh kelentong..yg ampa senang2 bendi jaa mai muka xmalu dok begging macam pa lagi..kata duet banyak..gaji riban2 kann..punya laaa nak habaq kata duet bnyak sampai sanggup kluaq statement yg bagi aku dah kira nusyuz kot..wa pon blaja agama jgak walaupon sekolah SMK jaa..jgan sangka aku bodo agama, mmg laa aku penah jadi jahiliah kalah Arab Badwi..pa benda aku xpenah rasa lagii...bab dunia kira dah penah hampir2 nak khatam la jgak..dok tggu setan panggil mai graduation jaa lagi..tapi jangan sangka manusia xboleh berubah..mind set anda sangat2 x betul...bak kat kak nita, "jangan pandang ku sebelah mata..." hahahahhhahhaa....

aku ungkit bukan apa, time parents aku susah..sapa pedulik kann ( bukan xdak yg concern, ada..)..kalo amek taw pon sekadar gitu2 jaa..gitu2 maksud aku sekadar tahu jaa..kot la nak mai jenguk sat kaa..tapi bukannya motip aku nak suro ampa jenguk dia ka apa, tapi perangai tu, nak habaq kata teruk sgguh..tapi bila mai time ampa susah, meratip beraduih laa...tereyak siang malam dok crita simpati kat org tua aku nehh..apa ka gila ka apaa ampa nehh..apa dah macam xdak mak pak???nie nak habaq, aku susah macam mana pon, jarang gak kot aku nak buat pesen ampa tu..tu tara yg BIN ahmat suhaimi..aku susah legu mana tu, biaq aku simpan sorang2, crita pon buat saket atie jaa...

tu baru satu hal.. yg kes nie plak aku leh kategori kan 'besaq kepala'... apa ampa ingat dgan duet ringgit and pangkat ampa ada tu dah cukup style..pi mampuih laaa weiiii..ingat aku nak heran... mmg aku akan heran jgak sbb gamak sgguh buat kat org ber taraf adik beradik atau sedara macam nie..ada kisah baru2 ni jgak..aku kesian sgguh kat mak ayah aku..punya la nak buat gotong royong, nak bagi mesra balek yg mana dok masam tu, nak buat makan2 di kalangan family nie, last2 ampeh...mai sini aku nak habaq..beb, lu pandai, mmg wa x nafi..lu kaya, and lu smart...wa admit beb..tapi tu bukan lesen lue nak buat wa jadi balaci lue..apa ingat brapa ringgit lue boleh bayar bagi wa???Panerai di tangan wa pon lagi mahai dari baju and sluar yg lue pakai tu...sendiri mau ingat ekk..bukan niat nak berlagak, cuma tolong laa jgan lupa diri..(ehh, pasepa aku dok nak mintak tolong plak dahh..pajadahh!!)

crita dia tanah di rumah tok tu kalo x kerana Haji Suhaimi, Haji M.Noor and aku sendiri pi menebaih..jawapnya dah lama jadi hutan..since 1998 lagi beb..zaman sebelum millennium lagi kot..crita pasai tu pon kadang2 sampai aku sendiri jadi derhaka pada pak aku..xpasai2 jaaa..mmg aku nie jenis penyegan..tambah2 plak job tu kena paksa, dan xdapat benefit utk aku balek in common..mmg aku akan jadi totally penyegan..lost out..rapat meter habehhh..kot kalo ada dapat 2-3 ratus pon jadi la sebulan beda buat modai nak maintain..ya laaa..petrol pon nek harga kot..tu xmasuk cost mesin rosak lagi..(mmg laa bantuan FAMA sepenuhnya..mau ingat laaa, ada perut nak jaga..hahahahhhaa...mata kail satu set pon dah naek harga kot...)

ampa nehh laa, sendiri pikiaq laa bai..masing2 besaq dah kot..aku nak crita banyak2 pon buat jari aku tambah dosa jaa..tapi tu laa pahit yg aku kena telan since sekoq anak dajei dok depan mesjid tu buat perangai..pehtu kui melarat..haduihhh laaa...

senang crita macam nie la ekk, kepada sesapa yg berkenaan..ini dah kira satu luahan ketakpuasan hatian dari org yg 'reserved' kepada org yg gatai2, poyo atau pon gedik nak 'tumpang' atau menjadi parasit dalam family aku nehh..sorry ekk..wa anak sulung beb, jadi apa2, ni dia punya beban mai atas bahu wa beb..harap maklum ekk..

1 comments:

::: Diyana Arshad ::: said...

mak aih..emo nampak.. ngee~ sabaq2..


Notakaki: Diyana Arshad likes this... haha

Post a Comment