Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

saket lagii....saket jiwa atau jiwa saket??

Wednesday, January 6, 2010


 membazir telor utk kegunaan photography tidak menjadi kesalahan serius..ngeh3..


salam,
sorry pasal post sbelom2 neh smuannya agak emo dan amat meluat utk dibaca...huhhuhuh..akibat gangguan dari ketidakseimbangan hormon jgak leww..tapi aku sendiri pon xtaw sbb apa jadi legu tu..dah nak masuk hampir 2mggu di serang penyakit murung dan kebiolan otak secara mendadakk..mana xnya, dok saja2 leh plak pikir mcm2, pehtu hati tiba2 jadi xtenang..cukup rimas aku ngan 'penyakit' mcm nehh..sbgai pengubat nya, aku plak bantai amek terapi cekelat + eskrem..bagozz kann??huhhuhhuu..

so aku pon pegi la check doct kot2 laa ada something wrong somewhere..

Doctor 1 : "Awak sihat jer. Tak ada problem pun. Paru-paru ok, perot ok, otak pun ok"

Doctor 2 :  "Tak apa saya bagi awak ubat tidur, nanti balik rumah makan dan rehat yer. Nak MC berapa hari?"

Doctor 3 yg mengaku sbgai pakar yang ada gelaran Dato'-dato' : "Saya dah tengok x-ray paru-paru awak ok. Heart beat awak pun normal. Kandungan darah merah dan darah putih pun ok. Tak ada masalah. Mungkin awak stress. Saya transfer kes awak ke pakar mental lah!"

Gampang!!!


 pehtu aku pon jadi tersangat2 lah heran..dan aku taw rasa2nya punca utama = banyak pikir!! huhh..ya kaa??!! and atas saranan org lama2 aku pon pegi la mencari org yg kerjayanya berhubung-kait dgan alam2 misteri nehh..

Nujum Pak Belalang 1 : "Hg ni ada saka nie. Saka hg ni harimau putih. Dah lama tak makan puluit kuning dengan teloq rebuih". huhh??!! mcm tipu jaa niehh..  Sejak tu baru aku tau, selain daging, harimau juga makan pulut kuning dan teloq rebus.

Nujum Pak Belalang 2 "Hg ni ada tersalah makan la tok rasa. Tak apa-tak apa, sikit jaa ni. Nanti Tok buatkan ayaq penawaq ni nanti hg balek minum. Pantang larangnya bla..bla..jgn tinggai semayang..bla..bla.. jgn lupa sedekah orang miskin..bla..bla.. jgn intai anak dara orang..bla..bla.. ok semua sekali kautim dengan ayaq penawaq ni atok charge RM50 dah la. Nak resit??"


 Bingggaaiiii!!!! 


pehtu aku pon jadi tersangat2 lah heran..dan aku taw rasa2nya punca utama = banyak pikir!! huhh..ya kaa??!!

0 comments:

Post a Comment