Siapa Naim??

My Photo
MohdNaim Suhaimi
seorang penulis blog 'indie'..menulis tanpa sebarang peraturan..mencari sesuatu di antara yg kabur dari pandangan...huhh!!??
View my complete profile

My Blog List

Followers

Bunga Melur dan Selendang Emas..

Sunday, December 27, 2009




nak taw pukulan dari Batu Hampar,Yan,Kedah...apa yg terlintas dalam pikiran kalo time tgah syok2 mandi air terjun yg sejuk lagi best tiba2 ternampak bunga melur floating atas air???perrghhhh.. BUAT BODOW SUDEYY, tapi disebabkan aku suka sangat bunga melur..tambah2 plak kalo perfume jasmine,sangat2 suka..aku pon ambek la bunga melur tu tanpa pikir apa2..lpas aku ambek bunga tu tros aku bgtaw anain pasai bunga tu sbb cantek sangat kaler dia..PUTIH..and anain pulak buat muka  $%#%$$  bila aku tnya dia..tros chuak la jgak bila teringat org tua2 pesan jangan dok ambek benda bukan2 dari hutan..so aku pon letakkan bunga tu di atas bongkah batu yg letaknya xjauh dari kolam yg kami mandi..

mandi punya mandi sedaq2 dah nak hampir maghrib..tu pon leh berenti mandi kes nampak hutan smakin gelap..so xpa laa..buat bilasan badan terakhir and naek laa ke darat..cari hp and usya jam.YA ALLAH..dah pukui 7.30pm..tapi still dok dalam hutan..so cangak bewak lagi..kelam kabut laa dok bersiap2 nak balek..okay..selesai bab bersiap..

pehtu tiba2 plak dahh baru perasan yg pada  mulanya kami datang ikut jalan air..so nak kena redah hutan laa sebelom jumpa pagar istana..tapi unfortunatelly keadaan tanah basah sbb ada byak tali air..tapi dah xkira apa,redah sudahh..hahhahaa....kes tu laa pacat sampai 7ekor lekat di kaki..huhhuhhu..mujur la xkembong lagi pacat2 tu..sampai2 ja di gerbang pagar istana, aku baru perasan yg aku mcm dah terlajak jauh dari 3 ekoq mangkuk ayun ni yg jalan lembab mcm ciput..so aku tggu laa di gerbang tu..dalam dok tengah menunggu tu tiba2 leh ter bau aroma bunga melur...mula2 xheran lagi sbb aku dok pikir kot2 minyak attar bunga melur yg aku bawak dalam beg silang aku tertumpah..so aku pon kelebek laa beg tu..

dan hasilnya ---> AKU XBAWAK PON MINYAK ATTAR TU...

aiissshhhh...dah start heran dahh,masa tu punya la nak jadi positive thinker..aku pon buat2 la bau beg silang tu kot2 la bekas tertumpah ka apa kaa..but heran sgguh xbau apa2 langsung..so aku pon berpurak2 buat dunno ja laa,padahal dah sedar dahh kata kena ngusik..huhhuuhu..masa dok tengah 'bercumbu2' ngan beg silang aku,anain terperasan pasai aku..dia pon truih tnya..

''awat naim,dok cari pam nampak,lelah lagi kaa??''

''dak aihh..cuma terbau something..'' jawab aku..

pehtu anain pon diam ja laa..and aku pon jalan buat mcm besa laa.dalam dok jalan tu tiba2 aku dengaq cord dok tego anain sbb anain dok tengok ke arah satu pokok durian di laman Istana..

''hg dok tengok apa??hg ni laa kacau sungguh..padia hg nampak??'' kata cord

dalam2 dia dok tego anain dia pon sama dok beralih ke arah laman tu..tapi xnampak apa2..yg aku pon usya2 la jugak..tapi xmau la usha lebey2 kot satgi nampak xpasai2 jaaa..cuma cara dan mimik muka anain beralih ke arah deretan pokok pokok tu seolah2 mcm nampak benda yg thriller habesss..ampa leh bayang kot muka org kalo nampak benda2 UNIK riak muka dia mcm mana??pelik kaann...so mcm tu la aku nampak di muka anain..lama la jgak di dok usha ke arah pokok-pokok tu..bayang la anain dok terus usha sepanjang tempoh berjalan +-200m dari pintu Istana tuu..lama gak la kot..so kami pon bila dah tau jadi mcm tu maseng2 pretend buat mcm xdok apa2 dan sambey dok peringat kat anain..takot dia 'hanyut'..huhhuhhu...

so bila dah sampai di kreta sakti 4x4 kepunyaan ayah cord iaitu tok said..kami pon naek laa dan buat mcm biasa..tapi sebelom nak reverse tu anain maseh dok usha ke arah situ lagi dan dia sempat memberi salam sambey angkat tangan..alaahh,contoh macam kita dok tgk org tua2 bagi salam kat kawan dia di seberang sungai tuu..pehtu selesai bagi salam cord pon bawak la kreta utk pulang ke rumah masing..tapi xsampai 10m dari situ aku trus tnya cord..

''hg ada bau bauan dak taksat nie??? wangi gak kot...'' kata aku..

''hahh!! aku ingat aku sorang ja bau..rupa2nya hg pon bau jugak..haiiihhh..kita kena dahh..'' jawab cord..

''bau jasmine kan??'' tnya aku..

xsempat cord jawab anain truih crita pasal 'benda' yg amat2 menarik perhatian dia tu..dia kata apa..

''aku xtaw pasepa tiba2 aku terasa nak tgk di perdu pokok tuu..pehtu aku nampak dia dok tengok kita..aku nampak PUTERI BERSELENDANG EMAS...'' kata anain..

baru aku tringat something..aku penah dengar org tua2 kata kolam air terjun yg paling hujung di kawasan istana batu hampar di beri gelaran 'KOLAM PUTERI MANDI'...and suddenlly aku tringat,

AKU JUMPA BUNGA MELUR DI SITU!!!!

takot2 pon sempat captured gak pix pokok bunga melur kat situ...ngeh3..

0 comments:

Post a Comment